15. srp 2011.

isključenje

JULI 2011. Sarajevo (zapisi)

5. juli 2011. utorak
Juce 4. 7. su nam isključili internet, bilo je to za očekivati jer već 2 mjeseca nisam platila i nemam namjeru ljetos ni da plaćam, ni koristim internet. To mi je jedan od planova letnjeg prizemljenja, orealenja, prelaza sa fiktivnih na opipljive stvari, dogadjaje i ljude. Ljeto je moje vrijeme. Tako je i ovo bez obzira na moju 6-icu koja me moram priznati prilično promijenila i postavila stvari na jedan novi, teži i ozbiljniji nivo. Sve se nekako spustilo u trajanju, u bivstvovanju, sve je u svjesnosti da sam već odavno, a sad znam i sigurno na nizvodnoj liniji, spuštam se niz stepenice, u neko potpalublje u kome će biti jos i mirisa mora i ribe, ali pogleda na život iz žablje perspektive, tu mi je sada fokus, ja gledam, mene ne vide. Iskreno rečeno, još se nisam navikla, još se stidim svojih bora i nesigurnog hoda, sporo se prilagodjavam, ponovo učim da hodam... teško je to sve bez krila, zato se i ne podnosim. U svoj svojoj izgubljenosti, napravila sam i korak nazad u povratku starom i poznatom jer mi novo ništa više nije ni sigurno, niti sam spremna da se za njega izborim. Strategija povlačenja u minusu, ali je ipak strategija...

* * *
Da li su i pre kise padale cesto
Secam se kisobrana i kabanica
Vozova i stanica
Dana koji su pocinjali zvukom sata
Za sestru, mene i brata
Sad sama ustajem
sama zadajem, sama odradjujem
sunce je moj zakon
naocale zaklon i dobra krema
Samo kisnim danima me nema
Odlazem, sama sebe slazem
Drugi sada setaju kisibrane
Ja spustam roletne kad vreme stane
I sanjam gacanje blata
Budjenje sata
Zbogom mladosti moja

***
Nova pesma, novi broj
Tastaturom pravim kroj
Lutam po njoj
Greske brisem, novo pisem
Posla me rima, takva klima
Sve se brani, sve se otima
Ali ona je kao vino
Lagano, fino
Lako i hvata od noga do vrata
Joj
Pesmo stoj

***
Sedim
Ne sedim
Osedela davno
Mislim kako treba iskustvo
A kad ga steknes, vise ne treba
Osim za pisanje
Pisanje je prvi i zadnji hobi
Zalogaj koji se svari, pa drobi
Jeftino
Lako za poneti
Lako baciti, a lako dobiti
Jos lakse dati nego prodati
Gorivo od vatre srca
Sto grca
Sedim i brojim sede
Mislim ko ce podgrejano da jede
Ovo vise pesma nije
Svet ce da se smije


Walker Evans
[Burroughs Family Cabin, Hale County, Alabama]
1936