23. srp 2011.

otmeno

Otmeno
U vreme kad se ružičasti prsti zore počnu da osipaju borama, ja poput brze strele uleteh u jedan autobus moćna stasa i s očima pobesnelog bika koji je išao krivudavom stazom S. Odjednom osetih, sokolovim okom i čulom Indijanca u ratnoj zasedi, prisustvo jednoga mladića čiji je vrat bio duži od vrata brzonoge žirafe, a čiji je meki filcani šešir bio ukrašen pletenom trakom kao u junaka neke stilske vežbe.
Iz nečiste duše i usta zlokobnog Sejača razdora, iz usta okuženih jeftinom pastom za zube zapahnu opasni virus razdora i okuži mladića s vratom žirafe i sa gajtanom oko šešira i jednog drugog putnika sumnjiva, napudrana lica. Onaj se onda obrati ovom sledećim rečima: "Ima se utisak, znate, da me namerno gazite po nogama!" Izgovorivši ovo, mladić s vratom žirafe i sa pletenicom oko šešira hitro sede.
Kasnije, na velelepnom Kur de Romu, ponovo spazih onog mladića s vratom žirafe i sa gajtanom oko šešira. Bio je u društvu jednog svog druga, arbitra elegancije, koji je izustio ovu kritiku koju sam imao prilike da čujem svojim uvek naćuljenim ušima, kritiku uperenu na gornji deo odeće mladića sa vratom žirafe i sa šeširom obavijenim pletenim gajtanom: "Trebalo bi da smanjiš revere dodavanjem ili premeštanjem jednog dugmeta kružnog oblika."
Priprosto
Bešeti rekobi oko podna kadse pope na sutobuses. Uđemti, platim kartu je li sveuredu, kad gle vidimti ja jednog zvrndova sa vratom bogtevideo ko u žirafe snekom uzicom oko šešira. Glamtiga ja i mislim da je to neki zevzek kad gle ti njega on počne da opominje jednoga do sebe. Ej, vi, veli on njemu, mogao bi da pripazite, vito namerno, veli, gazite neprestalno po mojim nogama. Ovajti bašga briga sede. Ko balvan.
Prođemti ja maloposle pore donog spomenika kod Senlazara i gle kogati vidim, onaj istise nateže snekim bilmezom njegove sorte. Viš, velimu ovaj drugi, trebaobi, veli, da staviš još jedno dugme veli na taj tvoj kaput, velimu na kraju.
Rejmon Keno - Stilske vezbe


Frans Hals, A Young Man In A Lare Hat, 1628-30