27. srp 2011.

ispravljanje

27.7.2011. srijeda
Dan za miješanu salatu, dan u kome se pojavilo sunce poslije dana kiše, dan kad sam ja fizički bolje, a mačak gore, sad se opet ispovraćao, dan koji je S. počela sa laku noć u podne poslije sinošnjeg filma na Sarajevo-film festivalu i duge noći na netu, dan kad je meni opet svega dosta, dan u kome i jednom i drugom govorim da su opet iznevjerili dogovor i moja očekivanja povodom tog dogovora i da zato od njega nema ništa, ali zaista ništa jer je to bio moj poslednji pokušaj da nešto promijenim, dan kad je S. ponovila da je uvrijedjana što je u zadnje vrijeme slušala moje uvrede, to jest istinu, moju, kako reče ona, da moju, svak ima svoju, ali nismo u priči ni u čem ravnopravne, niti su uslovi za poredjenje adekvatni, dan u kome mi se sve smučilo, dan u kome sam iznemogla, klonula, prevarena, dan u kome sam opet riješila da se predam, povučem i odem u bolje i mirnije krajeve... dan za odlazak je jedini spas iako sam zakasnila, ali je i jedina etički ispravna odluka, dan odluke, dan ponosa, dan karaktera, dan dostojanstva, dan na drugom kraju priče svega suprotnog od zdrave pameti, dan koji ću pamtiti, prema kome ću se ravnati, ali ne okretati, ne prosipati gorčinu, nego tražiti vedrinu za svoje nemoćmo biće, dan koji je svanuo i koji će proći, dan koji je sličan drugima, a ipak drugačiji, dan u kome je prekipjelo, prelilo, dogorjelo... po ko zna koji put.
I na kraju da kažem uz svu težinu moga položaja i da mi niko nije kriv, takva mi sudbina i tu nema pomoći, ko se ne miri sa njom izgori, nestane, pretvori se u prah. A ja pokušavam da je promijenim...
Marku Markoviću, sa drugarskom porukom:
1) sve su Drine ovog sveta krive;
2) nikad se one neće moći svekolike ni potpuno ispraviti;
3) nikad ne smemo prestati da ih ispravljamo.

(Piscu knjige "Kriva Drina" na knjizi "Na Drini ćuprija".)
- Vi ćete sagoreti brzo i beskorisno. Iza vas će ostati sami pepeo.
- Ako! Znaće se bar da smo bili vatra. A iza vas će ostati samo balav trag, kao iza puža.
1) U većini slučajeva starci nemaju šta da kažu mlađima.
2) Većina staraca vole da pričaju i da daju savete mlađima.
3) Znači da je ono što stari govore mladima ponajčešće - ništa.


Ivo Andrić: Znakovi pored puta


Mick Ryan: Hobby Horse