23. srp 2011.

insistiranje

Insistiranje
Jednog dana oko podne popeh se u jedan gotovo popunjen autobus na liniji S. U tom gotovo krcatom autobusu na liniji S bio je jedan dosta smesan mladic. Popeo sam se, dakle, u isti autobus u koji i on, to jest u autobus na liniji S koji je bio skoro pun, oko podne, a mladic je nosio na glavi sesir koji mi se ucinio vrlo smesnim, meni, dakle, dok sam sedeo u istom autobusu u kome i on, taj mladic, na liniji S, jednog dana oko podne.
Taj sesir bio je okruzen nekom vrstom pletene uzice poput gajtana, a mladic koji je nosio taj sesir – i tu uzicu – bio je u istom autobusu u kojemu sam bio i ja, dakle, u jednom skoro sasvim punom autobusu, jer je bilo podne; a taj se sesir, cija je uzica bila kao u kavog djilkosa, nastavljao jednim licem na dugom vratu, na jako dugom vratu. Ah! Kako je bio dugacak vrat u tog mladica koji je nosio sesir okruzen necim poput gajtana, a u autobusu na liniji S, jednoga dana oko podne.
Guzva je bila velika u tom autobusu koji nas je vozio do poslednje stanice na liniji S, jednoga dana oko podne, mene i toga mladica koji je imao pod smesnim sesirom dug, duuuug vrat. Potres koji je nastao izazava odmah proteste, proteste koji su poticali od tog mladica sa dugim vratom na platformi autobusa na liniji S, jednoga dana oko podne.
To je bila optuzba izgovorena cmizdravim glasom povredjenog dostojanstva, jer na platformi autobusa S bio je jedan mladic sa sesirom okruzenim nekom vrstom gajtana i sa dugim vratom; naslo se takodje odjednom i jedno prazno mesto u tom skoro punom autobusu na liniji S, punom, velim, jer bilo je podne, a mesto je odmah zauzeo onaj mladic s dugim vratom i sa smesnim sesirom, mesto za kojim je zudeo, jer nije vise hteo da se trucka na platformi tog autobusa, jednoga dana oko podne.
Dva sata kasnije ponovo ga videh pred stanicom Sen Lazar, tog mladica, dakle, koga sam bio zapazio na platformi autobusa S tog istog dana oko podne. Bio je sa jednim komanjonom iste fele koji mu je davao savet koji se odnosio na dugme s njegova kaputa. Drugi ga je pazljivo slusao. Taj drugi, to je bio onaj isti mladic koji je imao nekakav gajtan oko sesira i koga sam video na platformi punog autobusa S, jednog dana oko podne.
Rejmon Keno - Stilske vezbe


Lothar Wolleh, Rene Magritte, Brussels, 1967