3. kol 2011.

večera u dvoje

Večera u dvoje

prije

pripremam se za tvoj dolazak
oštrim noževe
u vrelo ulje kao kockice za jamb
bacam skakavce
nakon kraćeg gurkanja
rezultat je četiri potrbuške okrenuta
dva sa nogama u vis
- ostale diskvalifikujem zbog nedoličnih poza
jesam li pobijedila
ne odazivam se na njihovo cvrčanje
prvi put
proslaviću tu promjenu
nenadani znak zrelosti
ili gluvoće
važno je kretati se
i ja se krećem
od zida do zida do zida od zida
ubrzavam korak dok mi se vrtlog ne otključa u glavi
do zida od zida od zida do zida
najednom i ti baneš
pogledam te kao davljenik
kojem duboko preduboko u njedrima
odsustva nadmorske visine
nije od pomoći svjetlost miljama udaljena
i posolim pržene mališane
baš kako ti voliš

u toku

ne mogu poreći
da se naše pljuvačne žlijezde utrkuju
u neminovnom smekšavanju hrane
prije finalne predaje iste dalje
iliti gutanja
ne mogu to ni tvrditi

obazrivost me uznemirava
a nešto potkožno započne svoj život
mimo mojeg znanja
i buni se

savjetuješ mi da se obratim „stručnjaku“
tonom kojim se konstatuje ishod
posljednje fudbalske utakmice
u sezoni koja je bila nikakva
protivno procjenama svih „stručnjaka“

ph vrijednost u našim ustima je različita
kod mene stvara više kamenca na zubima
i primorava radikalnom pristupu u higijeni
u to sam sigurna

nakon svega

izvući će to iz mene
izaći će ili će ga na mišiće iščupati
kao korov
temeljno
ništa da ne ostane
ništa nogice da ne umoči u...
ništa prste da ne provuče kroz...

nestaće

a unutra
unutra će lediti
kao kod Eskima
konzervirano vakumirano
ostavljeno na sigurno
neograničenog roka upotrebe

i gotovo

Jovanka Uljarević


Henri Cartier Bresson
Sidewalk Cafe, Boulevard Diderot