19. sij 2011.

bogojavljenski dan

prolaze dani jarca, dani praznika i slava, svetog januara kako ga zovu srbi koji slave skoro citav januar: zvanicnu novu godinu, bozic, stefan dan, srpsku novu godinu, bogojavljenje, pa jovanjdan, i na kraju svetog savu... da li sam nesto zaboravila? tako da je danas bogojavljenje, secam se pripovetke s. corovica bogojavljenska noc, u mom detinjstvu bila je u citankama i znam da je to bila noc u kojoj su se ispunjavale zelje u ponoc... decak je cekao ponoc da pogleda u nebo i pozeli da mu ozdravi majka, san ga je prevario, a kad se provudio, majka vise nije bila ziva... vec drugi dan magla se ni danju ne dize... pogledam dvor, ali ne pisem na forumu jer se stvarno vise nema sta reci i skoro da vise nista ne pisem, niti citam na internetu, pogledam neke sajtove i vesti... jutros me prvo na na googlu saceka slika i reci: Paul Cézanne, the French artist, has been given one of the internet’s highest accolades to celebrate his 172nd birthday – a Google Doodle. i tako gledam i mislim o njegovim prekrasnim slikama, o slikama uopste... u medjuvremenu S. je usla u moju sobu, ispricala sam joj onu bogojavljensku pricu, ona me pitala sta se stvarno dogadjalo u bibliji na taj dan, mogla sam samo da dam pretpostavke, a ona je pocela da me ispravlja, povisenim tonom, a i nije to ton, takav joj je glas... i vec poznata prica... skocio mi je pritisak jer sto sam vise molila da prekine ili snizi glas, ona je i dalje vristala... kad sam je opet poslala u njene odaje, nastavila je njemu da se pravda i mene okrivljuje, saptali su o meni kao o dvorskoj ludi... toliko su fini i uvidjavni, tihi, neduzni... ma pusti nju, zivcanu, histericnu zlu kraljicu... slusam i mislim, da nije tuzno, bilo bi smesno... bilo je ovo malo direktnog prenosa moga bogojavljenskog dana... kako god probas uvek se isto zavrsi... svak za sebe, u se i u svoje kljuse... svak u svoje kraljevstvo... opet u medjuvremenu, cujem prica sa nekim na mobilni telefon na engleskom jeziku, obradovah se da je mozda zovu za posao u indonezansku ambasadu jer je vec imala neke kontakte u vezi sa tim, ali nazalost, nije, bio je to neko u vezi sa jednom od verzija apliciranja za zelenu kartu za ameriku, ovi traze pare i po njenom su neregularni (iako su iz inostranstva, malo nelogicno, po njenom neregularne stvari su samo ovde), a ona se prijavila kod regularnih i ceka maj i poziv koji ce biti pravi i pravedan... pa eto kceri, neka ti je srecan ovaj dan i neka ti se ispuni tvoja najveca zelja...